Boels överraskning del 1

Jag ligger efter! Det är så mycket som hänt den senaste tiden, inte minst vårt långväga besök från Norrbotten, vår överraskningsfest till Boel och så huset på det. Jag har inte hunnit skriva om allt. Nu sitter jag på hotellet på Små Dalarö Gård utanför Stockholm efter en spelning och slappar lite, och bloggar. Ett steg i sänder så ska jag hinna ifatt.

Vi börjar med Boels överraskning del 1.

Vi hade planerat Boels överraskning ändå sedan Kroatien i somras. Vi satt på restaurangerna på kvällarna och kom på den ena uppslaget efter det andra. Inspelningar, presenter, hemliga gäster och hur vi skulle smyga in dem. Varje delmoment skulle vara så komplett i sig att hon inte skulle förvänta sig en fortsättning. Och just då skulle det hända ännu mera. Jag antecknade allt i en bok.

Dagen D åkte jag och Boel till Kristianstad, vidare mot Rinkaby och tygaffären Gittes stuvkälla först med tåg och sedan buss (Thomas behövde nämligen bilen till catering och gäster så vi hittade på att den skulle till verkstaden). En liten miss var att tygaffären öppnade först en timme efter vi anlände men det löste sig med hjälp av ett grillkök i närheten. in

Väl inne i tygaffären blev Boel tygblind. Det var helt enkelt för mycket att välja på. Mera än någon människa kan ta in. Jag köpte ju t.ex bara 5 meter rött tyg och en liten bit rutigt sidentyg. Blindheten var smittande.

Bild som Boel taget.

Efter all tyglycka (Boel handlade massor) åkte vi in till stan igen och strosade lite. Och så fikade vi på Duvanders.

Senast 17.30 skulle vi ta tåget tillbaka eftersom Thomas planerade en trerätters middag. En total lögn. Det var ju för att alla inblandade i överraskningen skulle ha en tid att förhålla sig till. Vanligtvis är jag en usel och ovillig lögnare men denna dagen lyckades jag. Boel anade ingenting!

När vi steg av tåget i Karlshamn på väg hem hade jag tät sms-kontakt med Thomas. Jag fejkade en dubbelhängning av min telefon så Thomas skulle bli tvungen att ringa Boel istället och ge ett svepskäl till varför vi var tvungna att gå förbi Pelle och Susanna innan vi gick hem.

Väl där fick jag locka in henne i vardagsrummet genom att låtsas att Pelle köpt någon ny teknikpryl. När Boel gick runt hörnan stod Pelle, Susanna, Kajsa, Josip, Diana, Sven-Göran och Thomas där och sjöng. Då kanske Boel också förstod varför bordet var så fint dukat.

Boel blev mycket överraskad. Och detta var bara början! Fortsättning följer...